Saturday, August 18, 2007

FiLeM yg DiTunGGu2

9 SePTeMBeR



Director : Pierre Andre
Story & screenplay : Pierre Andre
Main Cast :
Pierre Andre: Kogi
Fasha Sandha: Nia
Fahrin Ahmad: Andrian

Synopsis

‘9 SEPTEMBER’, sebuah filem romantik komedi mengisahkan bagaimana Nia (Fasha Sandha) perempuan yang berperwatakan kasar dan ganas tetapi mempunyai wajah yang sangat comel ditingggalkan oleh kekasihnya. Sejak dari itu dia menyimpan dendam terhadap lelaki. Mangsanya adalah seorang lelaki bernama Kogi (Pierre Andre), Kogi adalah seorang lelaki yang baik dan jujur. Dia dilihat sebagai seorang yang sangat senang dibuli oleh Nia.

Kali pertama mereka bertemu apabila Nia tersalah masuk ke rumah Kogi. Selepas itu banyak kebetulan mereka bertemu, walaupun Kogi selalu dibuli namun dia sentiasa menunjukan sikap seorang lelaki sejati. Dia dilihat seperti ‘malaikat’ yang menjaga Nia dalam keadaan apa jua sekali pun. Lama-kelaman mereka seperti hampir jatuh cinta sesama sendiri sehinggalah satu hari Andrian, kekasih Nia kembali kepangkuannya.

Tidak dapat dinafikan Nia sebenarnya masih mencintai kekasih lamanya. Namun kasih sayangnya kali ini tidak setebal dulu, Nia kadang kala memikirkan Kogi. Begitu juga Kogi yang sentiasa mengalah kepada Nia. Sehinggalah pada satu hari Nia terbang ke Tokyo mengikut kekasihnya ke sana selama satahun, setelah pulang ke Malaysia, Nia terus mencari Kogi, namun gagal. Apabila Nia menemui Kogi, sesuatu yang sangat mengejutkan telah berlaku dan sangat sukar diterima Nia.

Kogi terus membawa diri ke satu pulau terpencil di mana dia dan Nia pernah terperangkap di sana. Nia terus mencari walaupun berita yang telah diterimanya itu sangat sukar ditelan. Apabila Nia mencari Kogi di pulau itu, peristiwa yang lebih mengejutkan telah berlaku. Peristiwa tersebut mengubah sepenuhnya kehidupan Nia. Sehingga Nia berkahwin dengan Andrian, Nia masih mencari Kogi. Apakah kesudahannya dan bersatukah Nia dan Kogi akhirnya? Segalanya hanya terjawab pada “9 SEPTEMBER”.


Kenapa saya mahu tgk filem nie:
- sbb saya minat dgn pierre andre :P
- dah tgk trailer film nie, mcm sgt best la ,so teruja sgt2
- film nie mcm citer korea + jepun... i'm lov it
- sbb saya x suka fasha sandha...apakah? what ever..

SAYA MAHU TENGAK 9 SEPTEMBER!!!
tak kira mau tgk gak
sorang2 ker apa ker...dah x kisah
sebenarnyer mau tgk kayangan tp ...
duit x der huhu kirim salam jer la
tp tgk la..kola esok sewel + malas mau study
ada gak org yg menjejak kaki kat MBO tu :P
TITIK...selamat malam







apakah? tiada kena mengena dgn 9 september
scene paling lucu dlm kayangan :P

6 comments:

lina pencilboxradioactive=) said...

watevee laa cek anisahh...

hmm..teringin gak nak temankan ko nengok wayang..memandangkan dah lame bebeno tak tgk wayang..

tapi hehhee..
aku allergic sket r ngan lead actress dia..
buat laa muka comel camana pun~
x layaaan~~~
walaupun muka fasha sandha adalah seperti muka cik pikah..
tetapi..
aku lebh rela menengok muka cik pikah..walaupun dia bukanlaa pelakon terkenal..
hohoho( cik pikaaa....ku bodek kaw ni...)

oklah..
but suke gile r ngan gamba fazura
sangat kiut ok~~

:P

pika fasha said...

lina ku sangat terharu...
pas ni soh pierre amekku jadi pelakon la pulok
ganti si fasha tu
da puas tgk die
huhu.

eyt..tp ku tidak bersetuju kamu mengutuk fasha sandha!!die sangat comel oke.walaupon sore die x best sgt,tp die sangat cantik.titik.

mao join tgk rush our nggak?
kami mao tgk nnt.

Ida said...

pikah,kalu jd pelakon, kne amek exam gak x?
kalu xyah,nk jugak join jd pelakon.
ohh pierre,ambillah daku jd pelakon.
haha.
adehh byknyee exam kite kan.

btw,fasha sandha oke je kot.sore je pelik sket;p

mcm best je 9september ni~

lina pencilboxradioactive=) said...

oit ramainyeee nak jadi pelakon~~

aii..korg berbakatt taperrr laa..
kalaw ku ini..
layak menjadi pelakon buli balik version pompuwan je laaa...
hehehhe

oit pika..
kek secret recipe satu~
huhu~~~~


*kepada cik pika,,
ku bukanlaa tak suke fasha sandha disebabkan dia tak cantek ke..sebab sore dia cam itik ke...hape bende ke..
tapi perangainye yang ngade2..depan pijak semut tak mati..
tapo belakng~
adeh..

hehehe..
walaubagaimanapong..ku agak kagum r ngan kecantikan dia..
but tak tahan weeyyhhh nengok dia gedik..

--kepada peminat fasha sandha..
jgn maaraaa aaa
:)

pika fasha said...

yezza lina menagih janji..
oke2
marila kite sama2 berdoa supaya kite mempunyai peluang ke secret recepy bersama2.

:P

a N i S a H said...

wah semua org nak berlakon
berbakat ker?
ekekek :P